Практичне використання тренажеру РЛС/ЗАРП Navi Training 5000
21.11.2023Відеобесіда «ВІЛ/СНІД: ще раз і відверто»
01.12.2023В межах проведення циклу науково-методичних семінарів кафедри соціально-гуманітарних дисциплін Дунайського інституту водного транспорту ДУІТ «Інноваційні освітні технології у підготовці морських фахівців» 22 листопада 2023 року в.о. завідувача кафедри, к. ф. н., доцент Олена Байрамова та старший викладач кафедри Юлія Андрончик провели демонстраційний семінар на тему «Сучасні освітні технології професійної підготовки майбутніх фахівців морської галузі: сутність, класифікація, ефективність». Семінар мав на меті не лише ознайомити науково-педагогічних працівників із сучасними освітніми технологіями, але й розкрити їх потенціал у формуванні як професійних компетенцій, так і soft skills майбутніх моряків. Особлива увага була приділена розвитку таких ключових навичок, як комунікація, лідерство, критичне мислення та адаптивність, які є незамінними у формуванні професійної траєкторії.
Програма семінару була насичена та різноманітна:
- Вступна частина розкрила критичну роль інноваційних освітніх технологій у підвищенні якості професійної підготовки моряків. Було наголошено на важливості адаптації освітнього процесу до сучасних вимог морської індустрії.
- Детальний огляд сутності та класифікації сучасних освітніх технологій дозволив учасникам систематизувати свої знання та отримати нові інсайти щодо різноманітності доступних педагогічних інструментів.
- Центральною частиною семінару став огляд ключових освітніх технологій у морській галузі. Особлива увага була приділена:
- Технологіям електронного та мобільного навчання, які дозволяють майбутнім морякам навчатися в будь-якому місці та в будь-який час, розвиваючи навички самоорганізації та тайм-менеджменту.
- Симуляційним технологіям, включаючи використання тренажерів та віртуальної реальності, які не лише розвивають технічні навички, але й здатність швидко приймати рішення в стресових ситуаціях.
- Технологіям проблемного та проєктного навчання, які сприяють розвитку критичного мислення, творчого підходу до вирішення завдань та навичок роботи в команді.
- Ігровим технологіям та гейміфікації, що підвищують мотивацію здобувачів та розвивають їх здатність до стратегічного мислення.
- Обговорення ефективності використання сучасних освітніх технологій включало аналіз їх впливу на мотивацію здобувачів, розвиток професійних компетенцій та softskills. Учасники семінару дійшли висновку, що комплексне застосування різних технологій дає найкращий результат у формуванні всебічно розвинених фахівців.
- Практичні аспекти впровадження освітніх технологій були розглянуті з особливою увагою. Учасники обмінялися досвідом щодо вибору відповідних технологій для різних навчальних цілей та методики підготовки занять з їх використанням.
- Секція кращих практик та casestudies викликала жваву дискусію. Були представлені конкретні приклади успішного використання інноваційних технологій у підготовці моряків, що дозволило учасникам отримати практичні ідеї для впровадження у власну педагогічну практику.
- Підсумкова дискусія зосередилася на викликах та перспективах розвитку освітніх технологій у морській освіті. Учасники обговорили шляхи подолання потенційних перешкод та стратегії максимізації ефективності нових підходів.
Семінар пройшов у динамічному інтерактивному форматі, включаючи презентації, групові дискусії, практичні завдання та аналіз реальних ситуацій. Це дозволило учасникам не лише отримати теоретичні знання, але й попрактикуватися у застосуванні нових методик.
За підсумками заходу, учасники відзначили його високу практичну цінність. Вони отримали не лише глибше розуміння сучасних освітніх технологій, але й конкретні інструменти для їх впровадження у освітній процес. Особливо важливим результатом стало усвідомлення ролі цих технологій у формуванні soft skills майбутніх моряків – навичок, які є критично важливими для успішної кар’єри в морській галузі.
Цей семінар став важливим кроком у напрямку модернізації морської освіти у ДІВТ ДУІТ. Він не лише сприяв підвищенню професійної компетентності науково-педагогічних працівників, але й заклав основу для подальшого вдосконалення освітньо-професійних програм, орієнтованих на всебічний розвиток майбутніх фахівців морської галузі.
Як підкреслила одна з модераторів, Олена Байрамова: «Наше завдання – не просто навчити технічних навичок, але й підготувати всебічно розвинених професіоналів, готових до викликів сучасного морського ринку праці. Інноваційні освітні технології – це ключ до досягнення цієї мети».
Семінар завершився на оптимістичній ноті, з планами проведення подальших заходів для обміну досвідом та впровадження найкращих практик у освітній процес. Це ще раз підтвердило статус Дунайського інституту водного транспорту як прогресивного центру морської освіти, орієнтованого на підготовку висококваліфікованих фахівців майбутнього.