
Онлайн-вебінару «Академічна доброчесність: виклики, проблеми та перспективи»
07.03.2024
Коучинговий семінар у форматі TED Talk на тему «Як почати планувати свій час в освітньому процесі та стереотипи про тайм-менеджмент: лайфхаки для викладачів»
28.03.2024Академічна доброчесність в епоху онлайн-освіти
20 березня 2024 року науково-педагогічні працівники кафедри СВЕТС на ВТ ДІВТ ДУІТ провели науково-методичний семінар «Академічна доброчесність під час онлайн-навчання: реалізація креативних ідей та експериментів». Модератори заходу, директор ДІВТ ДУІТ, д.т.н., професор, гарант ОПП «Експлуатація суднового електрообладнання і засобів автоматики» Олена Дакі та гарант ОПП «Навігація і управління морськими суднами», капітан далекого плавання, старший викладач кафедри Валерій Федунов, представили учасникам комплексний огляд сучасних підходів до забезпечення академічної доброчесності в цифровому освітньому просторі.
Семінар зосередився на практичних механізмах створення академічно доброчесного середовища в умовах дистанційного навчання. Учасники обговорили наступні ключові аспекти:
- Інноваційні методи оцінювання:
- Використання адаптивного тестування з динамічною зміною питань;
- Впровадження проєктного навчання з поетапною перевіркою та зворотним зв’язком;
- Застосування методу «перевернутого класу» для підвищення залученості здобувачів.
- Технологічні рішення:
- Інтеграція систем прокторингу з використанням ШІ для моніторингу екзаменів;
- Впровадження блокчейн-технологій для захисту академічних досягнень та сертифікатів;
- Використання програм виявлення плагіату з функцією аналізу стилю письма.
- Побудова культури доброчесності:
- Розробка інтерактивних онлайн-курсів з академічної етики;
- Створення віртуальних спільнот для обміну досвідом та взаємної підтримки;
- Впровадження системи «академічного наставництва» онлайн.
- Гейміфікація освітнього процесу:
- Розробка освітніх квестів з елементами етичних дилем;
- Створення системи цифрових бейджів за дотримання принципів академічної доброчесності;
- Впровадження симуляцій реальних професійних ситуацій з етичним компонентом.
- Персоналізація навчання:
- Використання ШІ для адаптації завдань до індивідуального рівня здобувачів;
- Впровадження системи вибору альтернативних форм оцінювання;
- Розробка персоналізованих планів розвитку академічної доброчесності.
Учасники семінару мали можливість ознайомитися з конкретними прикладами впровадження цих механізмів у різних закладах освіти. Зокрема, було представлено кейс успішного використання системи прокторингу на основі ШІ, яка дозволила знизити кількість порушень на онлайн-іспитах на 78%.
Особливу увагу було приділено обговоренню етичних аспектів використання технологій контролю та моніторингу, а також пошуку балансу між забезпеченням академічної доброчесності та збереженням довіри і психологічного комфорту здобувачів.
Семінар став платформою для обміну передовим досвідом та формування спільноти практиків, націлених на розвиток культури академічної доброчесності в онлайн-освіті. Учасники домовились про подальшу співпрацю та регулярний обмін результатами впровадження нових підходів.
Цей захід став важливим кроком у розвитку інноваційних підходів до забезпечення академічної доброчесності в умовах дистанційного навчання.
![]() |
![]() |
![]() |