2025-2026 навчальний рік

Порівняльна таблиця
громадського обговорення проєкту освітньо-професійної програми
«Навігація і управління морськими суднами»
першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
за спеціальністю J5 Морський та внутрішній водний транспорт
галузі знань J Транспорт та послуг
2025-2026 н.р.

Стейкхолдери/ініціатор внесення пропозицій

Пропозиції

Форма надання пропозиції

Врахування пропозиції та її реалізація в ОПП

Науково-педагогічні працівники

Олена Байрамова – голова Ради з якості вищої освіти, в.о. зав. кафедри СГД, кандидат філософських наук, доцент.
Запропонувала на підставі пропозиції здобувачів щодо розширення списку освітніх компонентів блоку самостійного вибору (цикл загальної підготовки) додати освітній компонент «Етика та професійна відповідальність моряків», включення якого органічно доповнює зміст програми Єдиного державного кваліфікаційного іспиту для спеціальності 271 Морський та внутрішній водний транспорт, зокрема розділи 1.7 «Охорона судна, вантажу, екіпажу та пасажирів», 1.8 «Застосування навичок керівника та організатора» та ін. Запропонований освітній компонент сприятиме формуванню високого рівня професійної культури та відповідальності майбутніх фахівців морської галузі, а також розвитку їхніх компетентностей щодо прийняття етично обґрунтованих рішень в умовах відповідальності за безпеку людей, збереження вантажу та захист морського середовища, що є невід'ємною частиною професійної діяльності моряків та відповідає сучасним вимогам міжнародних морських конвенцій.

Розширене засідання випускової кафедри СВЕТС на ВТ (протокол №9 від 04.03.2025 р.).

Пропозицію враховано – до циклу загальної підготовки у вибірковий блок введено додатковий освітній компонент «Етика та професійна відповідальність моряків».

Роботодавці

Наталія Тодорова – начальник філії в м. Ізмаїл ТОВ «Марлоу Навігейшен Україна».
Запропонувала розширити обсяг практичної підготовки з використанням сучасних тренажерів та симуляторів для відпрацювання навичок управління судном у різних умовах

Рецензія/відгук

Пропозицію враховано – зміст освітніх компонентів «Глобальний морський зв'язок для забезпечення безпеки мореплавства, пошуку та рятування», «Практика несення штурманської вахти та управління ресурсами навігаційного містка», «Навігація і лоція», «Радіонавігаційні прилади та системи» скореговано відповідно до отриманих пропозицій.

Здобувачі освіти

Здобувачі освіти I-IV курсу
Було надано пропозиції щодо розширення списку освітніх компонентів блоку самостійного вибору (цикл загальної підготовки) за рахунок введення в освітньо-професійну програму вибіркового освітнього компоненту спрямованого на формування розуміння проблем та цілей сталого розвитку.

Опитування

Пропозицію враховано – зміст обов’язкового освітнього компоненту «Екологія та охорона навколишнього середовища» скорегувано шляхом додавання до його змісту модуля «Морський транспорт і глобальні цілі сталості» і відповідно збільшено кількість аудиторних годин (протокол №9 від 04.03.2025 р.).

Випускники

Євген МОРОЗОВ - випускник ДІВТ ДУІТ 2024 року заочної форми навчання
Запропонував додати освітній модуль з інноваційних методів пошуково-рятувальних операцій на морі.

Рецензія/відгук

Пропозицію враховано – обсяг освітньо-професійного компоненту «Виживання в екстремальних умовах» скореговано відповідно до отриманої пропозиції.

Микита КАРАЙВАН - випускник денної форми навчання 2024 р.
ЗВідгук позитивний.

Рецензія/відгук

Позитивний відгук. Інформацію взято до відома.

Порівняльна таблиця
громадського обговорення проєкту освітньо-професійної програми
«Управління судновими технічними системами і комплексами»
першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
за спеціальністю J5 Морський та внутрішній водний транспорт
галузі знань J Транспорт та послуг
2025-2026 н.р.

Стейкхолдери/ініціатор внесення пропозицій

Пропозиції

Форма надання пропозиції

Врахування пропозиції та її реалізація в ОПП

Науково-педагогічні працівники

Олена Байрамова – голова Ради з якості вищої освіти, в.о. зав. кафедри СГД, кандидат філософських наук, доцент.
Запропонувала на підставі пропозиції здобувачів щодо розширення списку освітніх компонентів блоку самостійного вибору (цикл загальної підготовки) додати освітній компонент «Етика та професійна відповідальність моряків», включення якого органічно доповнює зміст програми Єдиного державного кваліфікаційного іспиту для спеціальності 271 Морський та внутрішній водний транспорт, зокрема розділи 1.7 «Охорона судна, вантажу, екіпажу та пасажирів», 1.8 «Застосування навичок керівника та організатора» та ін. Запропонований освітній компонент сприятиме формуванню високого рівня професійної культури та відповідальності майбутніх фахівців морської галузі, а також розвитку їхніх компетентностей щодо прийняття етично обґрунтованих рішень в умовах відповідальності за безпеку людей, збереження вантажу та захист морського середовища, що є невід'ємною частиною професійної діяльності моряків та відповідає сучасним вимогам міжнародних морських конвенцій.

Розширене засідання випускової кафедри СВЕТС на ВТ (протокол №9 від 04.03.2025 р.).

Пропозицію враховано – до циклу загальної підготовки у вибірковий блок введено додатковий освітній компонент «Етика та професійна відповідальність моряків».

Роботодавці

Катерина Назаренко - директор ПП «СІ ДАЙМОНД КРЮ КОМПАНІ».
Запропонувала посилити підготовку з управління безпечним та ефективним проведенням технічного обслуговування та ремонту суднових систем.

Рецензія/відгук

Пропозицію враховано – збільшено кількість лабораторних занять з освітнього компоненту «Технічне обслуговування та ремонт суднових технічних засобів».

Віктор Бузань - в.о. голови правління ПрАТ «Дунайсудноремонт».
Запропонував додати модуль «Вступ до кібербезпеки на сучасному судні» на початковому рівні, зберігаючи доступність для здобувачів першого курсу, до освітнього компоненту «Основи морської справи», враховуючи зростаючу цифровізацію морської галузі.

Рецензія/відгук

Пропозицію враховано – зміст освітнього компоненту «Основи морської справи» скореговано відповідно до отриманої пропозиції.

Руслан Грушко - директор ТОВ СП «Дунайсудносервіс».
Запропонув розширити зміст освітніх компонентів модулями з інноваційних технологій у судновій енергетиці, зокрема з альтернативних джерел енергії та систем енергозбереження.

Рецензія/відгук

Пропозицію враховано – зміст освітнього компоненту «Теорія та будова судна й основи суднової енергетики» скореговано відповідно до отриманої пропозиції.

Олег Мудраченко - начальник відділу технічного обслуговування технічного департаменту ПрАТ «Українське Дунайське Пароплавство».
Запропонував впровадити освітній компонент, спрямований на розуміння основ екологічного менеджменту на судні, який органічно може доповнити освітньо-професійну програму, забезпечити комплексну підготовку фахівців, здатних ефективно управляти судновими технічними системами з урахуванням сучасних екологічних викликів та вимог сталого розвитку морської галузі.

Рецензія/відгук

Пропозицію враховано – до циклу фахової підготовки (вибірковий блок) введено освітній компонент «Екологічний менеджмент на водному транспорті» (протокол №9 від 04.03.2025 р.).

Здобувачі освіти

Здобувачі освіти I-IV курсу
Було надано пропозиції щодо розширення списку освітніх компонентів блоку самостійного вибору (цикл загальної підготовки) за рахунок введення в освітньо-професійну програму вибіркового освітнього компоненту спрямованого на формування розуміння проблем та цілей сталого розвитку.

Опитування

Пропозицію враховано – зміст обов’язкового освітнього компоненту «Екологія та охорона навколишнього середовища» скорегувано шляхом додавання до його змісту модуля «Морський транспорт і глобальні цілі сталості» і відповідно збільшено кількість аудиторних годин (протокол №9 від 04.03.2025 р.).

Випускники

Ерік Якушкін - випускник ДІВТ ДУІТ 2024 року денної форми навчання.
Відгук позитивний.

Рецензія/відгук

Позитивний відгук. Інформацію взято до відома.

Ян Кваша - випускник ДІВТ ДУІТ 2024 року заочної форми навчання
Відгук позитивний.

Рецензія/відгук

Позитивний відгук. Інформацію взято до відома.

Порівняльна таблиця
громадського обговорення проєкту освітньо-професійної програми
«Експлуатація суднового електрообладнання і засобів автоматики»
першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
за спеціальністю J5 Морський та внутрішній водний транспорт
галузі знань J Транспорт та послуг
2025-2026 н.р.

Стейкхолдери/ініціатор внесення пропозицій

Пропозиції

Форма надання пропозиції

Врахування пропозиції та її реалізація в ОПП

Науково-педагогічні працівники

Олена Байрамова – голова Ради з якості вищої освіти, в.о. зав. кафедри СГД, кандидат філософських наук, доцент.
Запропонувала на підставі пропозиції здобувачів щодо розширення списку освітніх компонентів блоку самостійного вибору (цикл загальної підготовки) додати освітній компонент «Етика та професійна відповідальність моряків», включення якого органічно доповнює зміст програми Єдиного державного кваліфікаційного іспиту для спеціальності 271 Морський та внутрішній водний транспорт, зокрема розділи 1.7 «Охорона судна, вантажу, екіпажу та пасажирів», 1.8 «Застосування навичок керівника та організатора» та ін. Запропонований освітній компонент сприятиме формуванню високого рівня професійної культури та відповідальності майбутніх фахівців морської галузі, а також розвитку їхніх компетентностей щодо прийняття етично обґрунтованих рішень в умовах відповідальності за безпеку людей, збереження вантажу та захист морського середовища, що є невід'ємною частиною професійної діяльності моряків та відповідає сучасним вимогам міжнародних морських конвенцій.

Розширене засідання випускової кафедри СВЕТС на ВТ (протокол №9 від 04.03.2025 р.).

Пропозицію враховано – до циклу загальної підготовки у вибірковий блок введено додатковий освітній компонент «Етика та професійна відповідальність моряків».

Роботодавці

Сергій Бойко – директор ТОВ «ДЖЕНКО САУС ГРУП».
Запропонував додати курс екологічного менеджменту та зелених технологій у морській галузі, враховуючи зростаючі вимоги до екологічної безпеки морського транспорту.

Рецензія/відгук

Пропозицію враховано – до циклу фахової підготовки (вибірковий блок) введено освітній компонент «Екологічний менеджмент» (протокол №9 від 04.03.2025 р.).

Олег Вельчев – заступник директора з контролю якості «Судноремонтне підприємство «Дунайсудносервіс».
Запропонував впровадження курсів з енергоефективності та екологічної безпеки суднових електричних систем, а також посилення підготовки з кібербезпеки суднових електронних систем, враховуючи зростаючу діджиталізацію морської галузі.

Рецензія/відгук

Пропозицію враховано – до циклу фахової підготовки (вибірковий блок) введено освітній компонент «Енергоефективні технології суднових електричних систем» та «Нормативно-правове регулювання екологічної та кібербезпеки на морському транспорті» (протокол №9 від 04.03.2025 р.).

Здобувачі освіти

Здобувачі освіти I-IV курсу
Було надано піропозиції щодо розширення списку освітніх компонентів блоку самостійного вибору (цикл загальної підготовки) за рахунок введення в освітньо-професійну програму нових вибіркових освітніх компонентів: «Психологія прийняття рішень в умовах невизначеності», «Здоров'язбережувальні технології».

Опитування

Пропозицію враховано – зміст вибіркового освітнього компонента «Психологія морської галузі» скореговано шляхом додавання до його змісту модуля «Психологія прийняття рішень в умовах невизначеності». Розширено зміст обов’язкового освітнього компонента «Безпека життедіяльності, основи охорони праці та медичної допомоги» за рахунок введення додаткового модуля «Healthcare-технології в професійній діяльності фахівців морської галузі» і відповідно збільшено кількість аудиторних годин (протокол №9 від 04.03.2025 р.).

Випускники

Павло Наскрипняк - випускник ДІВТ ДУІТ 2025 року денної форми навчання.
Запропонував посилити мовну підготовку для здобувачів освіти, особливо в контексті професійної англійської мови, що є однією з визначальних вимог для роботи в міжнародному морському середовищі.

Рецензія/відгук

Пропозицію враховано – обсяг освітньо-професійного компонента «Англійська мова за професійним спрямуванням» скореговано відповідно до отриманої пропозиції.

Антон Тірон - випускник ДІВТ ДУІТ 2024 року заочної форми навчання.
Запропонував посилити практичну складову навчання шляхом збільшення кількості навчальних годин на тренажерах та симуляторах, що максимально наближені до реальних умов роботи на судні.

Рецензія/відгук

Пропозицію враховано – обсяг освітньо-професійного компонента «Тренажерна підготовка» скореговано відповідно до отриманої пропозиції.