Вебінар «Алкоголь та наркотичні речовини: негативний вплив та незворотні наслідки»
14.11.2023Тиждень філософії
17.11.2023Загальною темою науково-методичних семінарів, які проводяться кафедрою СВЕТС на ВТ на постійній основі є «Академічна доброчесність у підготовці фахівців водного транспорту: реалізація в освітньому процесі», що підкреслює комплексний підхід кафедри до підвищення якості освіти та професійного розвитку науково-педагогічних працівників.
15 листопада 2023 року кафедра СВЕТС на ВТ ДІВТ ДУІТ стала епіцентром важливої наукової дискусії. Науково-методичний семінар «Академічна доброчесність: базова цінність для науковця в сучасному світі» зібрав науково-педагогічних працівників та здобувачів об’єднаних спільною метою – зміцнення етичних засад у науковому середовищі. Модератори заходу директор ДІВТ ДУІТ, д.т.н., професор Олена Дакі, старший викладач кафедри Вячеслав Тришин, майстерно провели учасників крізь складні лабіринти академічної етики.
Семінар розпочався з ґрунтовного огляду концепції академічної доброчесності. Модератори підкреслили, що це поняття охоплює не лише запобігання плагіату, але й чесність у проведенні досліджень, об’єктивність у оцінюванні результатів та відповідальність за поширення наукових знань.
Особлива увага була приділена практичним аспектам реалізації принципів академічної доброчесності. Цікавим моментом стало обговорення специфіки дотримання академічної доброчесності в різних галузях науки. Наприклад, для технічних освітніх компонентів важливим є коректне посилання на патенти та технічну документацію, тоді як у гуманітарних науках більше уваги приділяється правильному цитуванню та інтерпретації джерел.
Вячеслав Тришин поділився досвідом впровадження політики академічної доброчесності в закордонних університетах. Він розповів про практику підписання здобувачами та викладачами «Кодексу честі», яка успішно працює в багатьох провідних освітніх закладах світу.
Олена Дакі зосередила увагу на ролі наукових керівників у формуванні культури академічної доброчесності серед майбітніх фахівців морської галузі, наголосила на важливості особистого прикладу та постійного діалогу та взаємодії.
Учасники семінару також обговорили проблему «самоплагіату» – повторного використання власних раніше опублікованих робіт без належного посилання. Було розглянуто етичні аспекти цього явища та надано рекомендації щодо коректного використання власних попередніх досліджень.
Практична частина семінару включала роботу в групах, де учасники аналізували конкретні випадки порушень академічної доброчесності та розробляли стратегії їх запобігання. Це допомогло краще зрозуміти, як застосовувати теоретичні знання у реальних ситуаціях.
Важливим аспектом обговорення стала тема відкритого доступу до наукових публікацій. Учасники дискутували про баланс між захистом авторських прав та необхідністю вільного поширення наукових знань.
«Академічна доброчесність – це не просто набір правил, а філософія наукової діяльності», – підсумувала Олена Дакі. «Вона формує довіру до науки в суспільстві та забезпечує прогрес у всіх сферах знань».
Вячеслав Тришин додав: «Наш інститут прагне бути лідером у впровадженні найвищих стандартів академічної етики. Це ключ до міжнародного визнання та успішної інтеграції у світовий науковий простір».
Семінар завершився жвавою дискусією про майбутнє академічної доброчесності в епоху штучного інтелекту та великих даних. Учасники обговорили нові виклики, пов’язані з використанням AI в наукових дослідженнях, та шляхи адаптації етичних норм до реалій цифрової ери.
Цей захід став важливим кроком у формуванні культури академічної доброчесності у ДІВТ ДУІТ. Він не лише надав учасникам цінні знання та практичні навички, але й надихнув на подальше вдосконалення етичних стандартів у науковій спільноті.